Lågrundan med skötare och med patienter

Då gick vi en lång sväng, jag mina kompanjoner och en väldigt hurtig skötare. Oj så hurtig. Vi som brukar promenera i ganska långsam takt samt en promenad på ca 20-25 minuter. Men detta. Oj. Så. Skoj. Vi gick alla "rundor" jag kan i ett kan man säga. Längs kyrkogården, runt monomentet och avrunda vid Vallarnas backar. Bild på monomentet;
När vi var påväg tillbaka undra skötaren om vi skulle ta en annan väg som skulle ta längre tid sa vi i kör; Nej. Vi va nöjda och ville tillbaka, dricka kaffe och äta delikatio boll. Och hur länge var vi ute då? Nu har jag kanske byggt upp de som att vi gick milen men så var det ju faktiskt inte! Vi gick de dubbla vi brukar gå, alltså 45 minuter. Väl tillbaka satte vi oss med en kaffe och en boll framför reprisen av bonde söker fru och var nöjda likt en katt som varit ute och jagat möss hela dan. Märklig liknelse kanske, men något i den stilen, hehe..
 
Valde att ej komma hem idag då jag saknar mitt hem för mycket när jag åker tillbaka hit men en dags uppehåll och jag känner att jag kan åka hem och ta de lugnt redan imorgon:):):)
Hoppas ni har en lugn och härlig söndag hemma eller på jobb.
 
KRAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

carocarl.blogg.se

Min vardag. Mina fina relationer. Min hjärna.

RSS 2.0