Hemma dag

Idag har varit en efterlängtad hemma dag. På förmiddagen var det dock familjehäng. Började dagen med frukost hos mina föräldrar. Så gott. Mamma hade gjort två hemmabakade smörgåsar med goda pålägg. Sidan om var där massa grönsaker. Gurka, tomat och paprika. Typsikt mamma att ha massa grönsaker sidan om. Gammal bild men ungefär såhär ser de ut;


Sedan körde vi hem till mina kära farföräldrar. Farmor och farfar, dem är så gulliga. Gulliga lilla paret på Munkarpsvägen. Och deras fina lilla hund såklart, Charlie. Där putsa min kära mor deras fönster och jag satt med mina farföräldrar och mös. Älskar att umgås med dem. Det blev en paus mitt i fönsterputsandet, mamma hade med sig lussebullar som hon baka igår, kaffe till de. Fint! Mamma hade även med sig en blomma till farmor och farfar, jag fick en likadan, såhär ser den ut;


Sedan har de varit hemmadag för hela slanten. Jag har tvättat, packat upp mina väskor och städat. Snart är här så fint att jag nästan spricker. Det är bara vardagsrummet som ska renoveras sen är vårt hem perfektion. Så nöjd över vårt köp för över tre år sedan. Min kvällsmåltid blev vegetarisk då jag inte kände för att lägga till kött. De va supergott, stekte bara gammal potatis, broccoli och morot med olja och grillkrydda. Till de hade jag flingsalt, citronpeppar och romsås. Kolla in så gott;


På kvällen hörde min vän soffi-loppan av sig och ville ut och gå. Jag var på idén och vipps så var vi på Munkarpsvägen igen, denna gången kom jag för hundens skull, för Charlie. Tänkte att han gott kunde få sig en längre promenad med mig och loppan. Han var så glad när jag kom, så pass glad att jag ska försöka gå ut med honom lite då och då. Han behöver lite längre promenader.


Nu sitter jag i soffan men min Nala. Finaste katten. Om en halvtimme går vi och lägger oss tillsammans. Imorgon kommer pappa hem och de ser vi framemot <3
 
Hoppas er Torsdag har varit fin, om inte, så är de en ny dag imorgon, och då blir det nya tag. 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

carocarl.blogg.se

Min vardag. Mina fina relationer. Min hjärna.

RSS 2.0